door Wim de Rooij

Rotte’s Mannenkoor was er dit jaar vroeg bij, want al op de tweede dag van het nieuwe jaar was de jaarlijkse nieuwjaarsreceptie. Veel zangers waren, al dan niet vergezeld door hun partner, naar de receptie gekomen. De opzet van de receptie is altijd een gezamenlijk begin van het nieuwe jaar, waarin ook de plannen voor dat jaar uiteengevouwen worden.

Dit jaar was het niet anders, alhoewel er toch wel een bijzonder moment was. Er werd afscheid genomen van Hennie-Kees Rekers. De eerste tenor gaat ons land verlaten en zich vestigen in Engeland, het land waar zijn vrouw Heather vandaan komt. Door voorzitter Wim de Rooij werd Hennie-Kees bedankt en kreeg hij, naast een bos bloemen, de speld van het Rotte’s Mannenkoor opgeprikt. Het vertrek van Hennie-Kees betekent wel een aderlating voor de eerste tenoren van het koor, die toch al niet zo ruim bedeeld zijn. Door een interne verschuiving moeten de eerste tenoren weer op peil worden gebracht. Hennie-Kees Rekers bedankte de koorleden voor de tien jaren zanggenot en gaf aan graag behulpzaam te willen zijn bij een eerstvolgende concertreis naar Engeland.

Koorkwaliteit

Door voorzitter Wim de Rooij werd teruggekeken op het afgelopen jaar, maar vooral vooruitgekeken naar het komende jaar. De afgelopen twee jaar heeft het koor kwalitatief flinke stappen vooruit gedaan, maar ook het komende jaar zal weer aan die kwaliteit gewerkt worden. Daarvoor is een ambitieus programma opgesteld, waarin de samenwerking met het Dordtse mannenkoor weer KNA een belangrijke plaats inneemt. Vanaf deze maand wordt begonnen met het instuderen van enkele nieuwe stukken, die tijdens twee en wellicht drie concerten in mei ten gehore gebracht zullen worden. Daarnaast zal het koor ook miniconcerten geven op verschillende en nog nader te bepalen locaties in Rotterdam. Het officiële gedeelte werd afgesloten met de eerste loterij van het jaar en met een record aan prijzen werden veel loten verkocht. Daarna was het nog een gezellig samenzijn.