Woensdagavond zijn drie zangers van de Koninklijke Zangvereeniging Rotte’s Mannenkoor gehuldigd vanwege hun trouwe lidmaatschap. Koos van Herk, voorzitter van het overkoepelende KNZV, was naar Rotterdam gekomen om Wim Bik, Cor Straatman en Frans van der Werf van een speldje en oorkonde te voorzien. In zijn toespraak haalde Van Herk nog maar eens de teruggang van de mannenkoren aan en moest daarin ook meegeven dat aan het einde van dit jaar weer een koor de stekkers er uit gaat trekken. En ditmaal vanwege financiële redenen, want subsidies worden al langer niet meer verstrekt. En als de koren kleiner worden, wordt ook de opbrengst van de contributie minder. Bij de Koninklijke Zangvereeniging Rotte’s Mannenkoor is het gelukkig nog niet zo ver, maar wordt de toekomst vanwege het teruglopend aantal zangers wel met enige zorg tegemoet gezien. Gelukkig zijn er zangers, die het koor trouw blijven en daarom was deze huldiging weer bijzonder. Door voorzitter Wim de Rooij werd namens het koor nog een bloemetje overhandigd.